Akut kiropraktisk behandling: Hvad skal du gøre, når smerten opstår pludseligt?

Har du oplevet at bøje dig ned og have svært ved at komme op igen? Eller har du strakt dig efter noget på en høj hylde og pludselig fået en låsning i nakken? Akutte smerter som hold i nakken eller en nerve i klemme kan ramme os alle. Men fortvivl ikke, der er hjælp at hente.

På Kiropraktisk Klinik v/Geoffrey B. Dauscha tilbyder vi kiropraktisk behandling af akutte smerter, så du hurtigt kan få din krop til at fungere optimalt igen. Hvis du vil vide mere om, hvad du skal gøre, når smerten opstår akut, så læs videre her.

Hvad gør man, når man har akut behov for kiropraktor?

Der kan være flere grunde til, at du har brug for akut hjælp fra en kiropraktor. Hos vores kiropraktiske klinik er vi klar til at vejlede dig, hvis du står med akutte smerter, der ikke kan vente. Vores klinik ligger lige på grænsen mellem København og Frederiksberg, og vi fungerer derfor som kiropraktor for hele Københavnsområdet.

Tag kontakt til os allerede i dag, hvis du har brug for en kiropraktor. Vores erfarne kiropraktor tilbyder behandling både for akutte smerter og kroniske smerter.

Hvis smerterne opstår om søndagen eller på en helligdag, bør du kontakte kiropraktorvagten. Kiropraktorvagten består af regionens egne kiropraktorer, og du vil blive henvist til en åben klinik i Region Hovedstaden, hvor du kan få hjælp til at lindre smerterne hurtigst muligt.

Hvad kan jeg selv gøre ved akutte smerter?

Når du har taget kontakt til os, kan du måske have behov for at gøre noget selv for at lindre smerterne, mens du venter på behandling.

• Hvis du har muskelsmerter, kan afspænding og muskelafslappende øvelser hjælpe på smerten. Husk at respektere din krops smertesignaler og undgå at presse dig selv for hårdt. Hvis du overanstrenger dig, kan du risikere at forværre smerterne.

• Smertestillende gel kan have en lindrende effekt på smertestedet. Der findes forskellige typer gel, der enten giver en kølende eller varmende fornemmelse, hvilket kan virke beroligende på smerterne, indtil du kan få professionel hjælp.

• Behandling med is er altid en god idé ved akutte smerter. Pak et køleelement eller en pose frosne grøntsager ind i et viskestykke eller lignende og påfør det på det område, hvor du oplever smerter. Hold isen på i ca. 10 minutter hver time.
    Hvis du har fået akutte smerter, der kræver akut kiropraktisk behandling, er det vigtigt at bevare roen og forsøge at afspænde din krop så meget og så blidt som muligt.

Viden kan også bidrage til at skabe ro. På vores hjemmeside kan du finde yderligere information om vores behandlinger, diagnosticeringsprocesser og vores vision.

Kiropraktor på Frederiksberg: Akut hjælp, når du har brug for den

Vores klinik blev etableret tilbage i 1973, og gennem årene har vi hjulpet mange patienter med omfattende, grundig og skånsom kiropraktisk behandling. Vi tager imod både patienter med akutte behov og patienter med kroniske smerter. Uanset hvilken udfordring du står overfor, kan du trygt kontakte os. Du behøver ikke en henvisning fra din egen læge for at starte behandlingen hos os.

Hvad behandler en kiropraktor?

En kiropraktor behandler ryg- og nakkesmerter, iskias, migræne, spændingshovedpine og andre muskuloskeletale problemer. Behandlingen fokuserer på at lindre smerte, forbedre kropsholdning og genoprette naturlig bevægelse gennem manuel justering, muskelterapi og træningsøvelser.

Hvad koster en behandling?

Prisen for en behandling afhænger af forskellige faktorer, som du kan læse mere om i artiklen her. Den første konsultation vil typisk koste mellem 500-700 kroner.

Skal jeg have henvisning for at bestille tid hos kiropraktor?

Nej, det er ikke nødvendigt med henvisning fra din egen læge. Du kan kontakte os direkte, og vi gør vores bedste for at hjælpe dig med det samme.